Inschrijven

Inloggen

Webinars

Klassikale cursussen

Certificaten

Facturering

Afmelden/annuleren

Hoe kan ik mij inschrijven voor een klassikale cursus/webinar?

Via avdr.nl kunt u ons aanbod vinden van klassikale cursussen, losse webinars en ons aanbod van (online) abonnementen/leergangen/cursusbundels die meerdere webinars of klassikale cursussen bevatten. U kunt zich hiervoor aanmelden door naar de pagina van de gewenste cursus, webinar of abonnement/leergang/cursusbundel te gaan en rechtsboven op ‘aanmelden’ te klikken. Mocht u hier vragen over hebben, kunt u contact opnemen via 030-2201070 of info@avdr.nl.
Onze abonnementen/leergangen/cursusbundels en de bijbehorende webinars zijn tot en met 31 december bekijken, in het kalenderjaar dat u de webinars heeft aangeschaft. Daarna zijn de webinars nog wel beschikbaar in uw account, maar krijgt u er geen PO-punten meer voor (tenzij u het webinar abonnement verlengt). De webinars van vorig jaar worden altijd meegenomen in het nieuwe webinar abonnement, dus als u uw webinar abonnement verlengd, krijgt u wel weer de PO punten voor deze webinars.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik nu inloggen?

Als u uw wachtwoord van uw Mijn-AvdR account bent vergeten, kunt u bij aanmelden op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. U krijgt dan een link waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen. Mocht u nog nooit eerder zijn ingelogd in uw account en u uw account nooit hebt bevestigd, dient u contact op te nemen met ons via 030-220170 of info@avdr.nl.

Aanmelden voor een webinar/klassikale cursus is niet mogelijk, hoe kan dit?

Indien aanmelden voor een klassikale cursus niet mogelijk is, dan zit deze cursus hoogstwaarschijnlijk vol. Als het inschrijven voor een los webinar niet mogelijk is, dan is dit webinar (nog) niet los te koop. Wij bieden de webinars later los te koop aan, als de onderwerpen uit de PowerPoint bekend zijn en op de website erbij vermeld staan. Mocht u toch graag eerder een webinar los willen aanschaffen, kunt u contact opnemen via 030-3031070 of webinars@avdr.nl

Ik wil mij aanmelden voor een webinar(bundel), maar ik krijg de melding ‘U heeft al een onderdeel van dit product’, wat betekent dit?

Als u bij het aanmelden voor een los webinar de melding ‘u heeft al een onderdeel van dit product’ krijgt, dan heeft u al toegang tot de webinar(s), doordat deze onderdeel is van een leergang/abonnement/cursusbundel die u al heeft aangeschaft. U kunt deze dan terugvinden in uw Mijn AVDR-account bij ‘Live webinars’ of ‘On demand webinars’. Bij vragen kunt u bellen op 030-3031070 of ons mailen op webinars@avdr.nl.

Waar kan ik zien welk abonnement ik heb aangeschaft?

In uw AVDR-account kunt u bij facturen zien welk abonnement u heeft aangeschaft. Als er sprake is van een webinar kantoorabonnement dan komt de factuur op naam van de organisatie en krijgen de medewerkers (die gebruik maken dezelfde domeinnaam) automatisch toegang tot de webinars via hun AvdR-account.

Tot wanneer kan ik me aanmelden voor een klassikale cursus?

Het is mogelijk om voor een cursus aan te melden zolang u op de informatiepagina van de door u gewenste cursus op de button ‘aanmelden’ geklikt kan worden. Indien er staat ‘aanmelden is niet meer mogelijk’ dan zit de cursus vol en is aanmelden niet meer mogelijk. Mocht u hier vragen over hebben, kunt u contact opnemen via 030-2201070 of info@avdr.nl.

Ik dien mijn account te bevestigen, maar ik heb geen mail ontvangen. Wat nu?

U ontvangt een mail om uw account te bevestigen. Check hiervoor ook uw spam mailbox. Indien het bericht niet in uw mailbox staat, kunt u bellen naar 030-220 1070 of mailen naar info@avdr.nl.

Hoe kan ik het emailadres, dat gekoppeld is aan mijn account, wijzigen?

In uw AVDR-account kunt u onder ‘persoonsgegevens’ bij emailadres, het emailadres wijzigen naar het emailadres dat u wenst. Het wachtwoord blijft verder hetzelfde als eerst.

Ik heb een webinar gekeken, maar de vragen komen niet tevoorschijn. Hoe krijg ik hier nu toegang tot?

Bij gebruik van de webbrowsers Safari en Microsoft Edge kan het voorkomen dat uw kijktijd niet goed wordt geregistreerd. Deze browsers hebben niet zo’n goed werkgeheugen, waardoor de kijktijd niet altijd goed kan worden opgeslagen. Hierdoor worden de vragen voor u niet beschikbaar gesteld. Wij adviseren derhalve ook om onze webinars altijd te kijken via Google Chrome of Firefox. Heeft u in Safari of Microsoft Edge gekeken, raden wij u aan om de webinars even opnieuw af te laten spelen. In uw account onder ‘Kijkhistorie’ kunt u zien welke hoofdstukken het systeem heeft geregistreerd dat u heeft gekeken. De missende hoofdstukken dient u dan nog af te spelen. Heeft u in Google Chrome gekeken en krijgt, u (alsnog) geen toegang tot de vragen, dan kunt u contact met ons opnemen via 030-3031070 of webinars@avdr.nl.

Hoe kan het dat een live webinar niet start?

Mocht een webinar die gepland stond om live te gaan, niet starten dan zijn er mogelijk technische problemen of kan het webinar niet doorgaan wegens onvoorziene omstandigheden. Indien het webinar niet plaats kan vinden, dan proberen wij u hierover zo spoedig mogelijk te informeren, als u zich aangemeld heeft voor het webinar. Bij technische problemen proberen wij de webinars zo snel mogelijk on demand te zetten, zodat u de webinars terug kunt kijken.

Kan ik een live webinar later terugkijken en zo ja, wanneer komt deze dan beschikbaar?

Onze live webinars zijn later on demand terug te kijken. Een aantal werkdagen na het live plaatsvinden van het webinar, zal deze on demand beschikbaar komen in uw Mijn-AvdR account onder ‘On demand webinars’. Onze webinars zijn te bekijken tot en met 31 december in het kalenderjaar waarin u de webinars heeft aangeschaft.

Ik zie bij het aanmelden voor een webinar(bundel) een geldbedrag staan, maar ik heb al een abonnement. Hoe kan dat?

Alle webinars die onder uw abonnement vallen, komen automatisch in uw Mijn AVDR-account te staan bij ‘Live webinars’ en ‘On demand webinars’. U hoeft zich voor de webinars dus niet los in te schrijven via de homepage. Bij het aanmelden voor een webinar dat onder uw account valt, zal op onze website dan ook de melding ‘U heeft al een onderdeel van dit product’ komen te staan. Indien u alsnog een factuur krijgt voor een webinar dan valt dit webinar buiten uw abonnement. Hoogstwaarschijnlijk is dit een ouder webinar of een webinar dat onderdeel is van een special. Wij raden derhalve altijd aan om de webinars via uw account te bekijken, dan weet u zeker dat u geen factuur ontvangt.

Een webinar zou op datum X online komen, maar staat heden nog niet online. Wanneer komt het webinar on demand?

Als een webinar op een gestelde datum nog niet online is gezet, zijn wij nog bezig om deze te verwerken. Indien het webinar een paar dagen later nog steeds niet beschikbaar is, kunt u contact met opnemen door ons te bellen op 030-303 1070 of ons te mailen op webinars@avdr.nl.

Wat zijn de kosten voor een webinar abonnement?

De kosten voor onze abonnementen zijn in te zien via de volgende pagina: https://www.avdr.nl/abonnementen/. Indien u webinars wilt kijken op het gebied van meerdere rechtsgebieden, is ons AvdR webinar abonnement het meest voordelig.

Ik heb een webinar gekeken, maar waarom krijg een melding dat ik mijn abonnement moet verlengen en het certificaat niet geldig is?

Indien uw certificaat in concept staat, betekent dit dat u uw abonnement moet verlengen. Dit kan via https://www.avdr.nl/abonnementen/ door u aan te melden voor het nieuwe webinar abonnement. Het webinar abonnement dient elk jaar verlengd te worden. Indien u dat gedaan heeft, zullen de certificaten van webinars die u al had bekeken definitief worden gemaakt. Onze webinars zijn te bekijken voor PO punten tot en met 31 december in het kalenderjaar waarin u de webinars heeft aangeschaft.

Op de website staat dat een webinar/webinarbundel verplaatst wordt. Wat wordt de nieuwe datum?

Indien een webinar door omstandigheden niet meer kunnen plaatsvinden, zal er in overeenstemming met de (nieuwe) spreker een datum worden gezocht. Als u een webinar al heeft aangeschaft, kunt u de webinars in uw Mijn-AvdR account in uw favorieten zetten. U ontvangt dan een bericht als een webinar wordt verplaatst of als er een nieuwe datum wordt vastgesteld. Heeft u de webinars nog niet aangeschaft, kunt u de website in de gaten houden voor de nieuwe datum. U kunt webinars altijd later on demand terugkijken tot 31 december in het huidige kalenderjaar waarin u de webinars heeft aangeschaft.

Ik zie 'coming soon' staan bij een webinar(bundel), wat houdt dit in?

Indien bij een webinar(bundel) ‘coming soon’ staat dan hebben wij nog geen datum kunnen plannen om het webinar te laten plaatsvinden. Als er een nieuwe datum is afgestemd, is het webinar te bekijken tot en met 31 december in het kalenderjaar waarin u de webinars heeft aangeschaft.

Als ik in Mijn-AvdR op in de titel op een rechtsgebied zoek, zie ik maar X aantal webinars. Zijn er niet meer webinars in dit rechtsgebied?

Als u webinars zoekt in een bepaald rechtsgebied kunt u deze vinden door bij de zoekbalk bij ‘rechtsgebied’ het rechtsgebied te selecteren waarin u wenst te zoeken. Bij de titel kunt u vervolgens desgewenst no specifiek op onderwerpen zoeken.

Waar vind ik de webinars terug, die ik heb aangeschaft?

In uw AVDR-account kunt u bij ‘Live webinars’ en bij ‘On demand webinars’ alle webinars vinden waar u toegang tot hebt.

Wanneer krijg ik toegang tot mijn aangeschafte webinars?

Indien u een los webinar of een webinar abonnement/leergang/cursusbundel heeft afgesloten zijn deze direct te vinden in uw AVDR-account. Mocht u nog ingelogd zijn, dient u wel even opnieuw in- en uit te loggen. Dan worden de webinars toegevoegd aan uw account.

Indien het webinar al heeft plaatsgevonden, is deze te vinden onder ‘On demand webinars’. Onder ‘Live webinars’ vindt u webinars die nog gaan plaatsvinden. Drie dagen na het live webinar, trachten wij de webinars on demand beschikbaar te stellen.

Waar kan ik het aanbod van klassikale cursussen vinden op de website?

Op avdr.nl kunt u onder ‘Catalogus’ en vervolgens ‘Klassikaal’ ons aanbod vinden van klassikale cursussen waar u zich voor aan kan melden.

Hoe weet ik of een klassikale cursus definitief doorgaat?

Enkele dagen voor de cursusdatum ontvangt u een reminder. U krijgt een mail van ons indien een klassikale cursus definitief doorgaat. Indien een klassikale cursus niet kan plaatsvinden (door te weinig aanmeldingen) ontvangt u hierover een mail. Vergeet niet uw spambox te controleren.

Waar vind ik het cursusmateriaal van een klassikale cursus waarvoor ik me heb aangemeld?

In uw AVDR-account kunt u onder ‘cursusmateriaal’ al het cursusmateriaal vinden dat voor u toegankelijk is gesteld.

Mag ik de deelnemerslijst van een klassikale cursus ontvangen waarvoor ik me heb aangemeld?

Als een cursus al definitief is gemaakt kunt u de deelnemerslijst downloaden in uw Mijn-AvdR account onder ‘Klassikale cursussen’. Als u dan op de betreffende cursus klikt, dan komt de button ‘Aanwezigheidslijst’ naar voren. Hierop staan de cursisten die toestemming hebben gegeven om op de lijst te komen. Daarnaast krijgt u als cursist op de plaats waar de klassikale cursus plaatsvindt, het fysieke cursusmateriaal toegereikt waaronder de deelnemerslijst.

Wordt de klassikale cursus ook opgenomen? Ik kan niet live aanwezig zijn.

Klassikale cursussen worden normaliter niet opgenomen. Enkel bij onze ‘specials’ wordt soms de mogelijkheid geboden om deze thuis te kijken. Indien dit het geval is zal bij de cursus worden aangegeven dat deze ook als webinar te bekijken is.

Krijgen wij met ons webinar kantoorabonnement korting op klassikale cursussen?

Ja, alle medewerkers ontvangen 10% korting op klassikale cursussen georganiseerd op Kasteel Waardenburg.

Ik heb meerdere certificaten maar ze worden niet toegekend aan de juiste rechtsgebieden, hoe kan dit?

Bij elk certificaat heeft u de mogelijkheid om deze toe te kennen aan een bepaald rechtsgebied. Op deze manier kunt u zelf bepalen welk certificaat u aan welk rechtsgebied wilt koppelen.

Ik heb twee certificaten met dezelfde titel, hoe kan dit?

Indien u twee certificaten heeft met dezelfde titel dan is er iets misgegaan met het toekennen van uw certificaten. Neem met ons contact op door te bellen op 030-220 1070 of te mailen naar info@avdr.nl.

Waar kan ik mijn certificaten terugvinden?

Als u uw certificaten wilt inzien, dient u naar uw AVDR-account te gaan. Vervolgens dient u naar ‘Certificaten’ te gaan en als u naast het huidige jaar op het plusje klikt dan vindt u alle certificaten die u dit jaar heeft behaald. U kunt dan elk certificaat apart downloaden. Indien u meerdere certificaten in één keer wilt downloaden, dan dient u elk certificaat te koppelen aan een rechtsgebied. U kunt dan per rechtsgebied in één document alle certificaten downloaden die u aan dat rechtsgebied heeft gekoppeld.

Wanneer ontvang ik mijn certificaat van een klassikale cursus, die ik heb bijgewoond?

Indien u een klassikale cursus heeft gevolgd bij ons op Kasteel Waardenburg en u heeft bij zowel aankomst als vertrek uw digitale handtekening gezet, dan zal u na afloop van de cursus meteen uw certificaat terugvinden in uw account.

Indien u een klassikale cursus op een externe locatie heeft gevolgd, dan dient u bij aankomst en vertrek een schriftelijke handtekening te zetten. De handtekeningenlijsten worden zo spoedig mogelijk door ons verwerkt om zodoende uw certificaat te verstrekken. Indien u bent vergeten uw handtekening te zetten bij aankomst of vertrek, dient u twee cursisten, die die dag ook aanwezig waren, een verklaring te laten afleggen dat u die dag aanwezig bent geweest. U kan deze verklaringen toesturen naar info@avdr.nl. Hierna zullen wij het certificaat voor u aanmaken.

Wanneer ontvang ik een factuur/bevestiging van een inschrijving?

Bij het afsluiten van losse webinars of een abonnement/leergang/cursusbundel van webinars, krijgt u direct een factuur via de mail toegestuurd. De factuur is tevens te vinden in uw AVDR-account onder ‘facturen’. Voor klassikale cursussen krijgt u per mail een bevestiging van de inschrijving. De factuur volgt per mail en in uw account, als de cursus definitief doorgaat.     

Hoe kan ik me afmelden voor een cursus of webinar en wat zijn de kosten hiervoor?

Binnen 24 uur na aanmelding kunt u kosteloos annuleren, dit dient u schriftelijk in te dienen via info@avdr.nl. Annuleert u na 24 uur, maar wel tot 3 weken voor de aanvang van een cursus of webinar, dan betaalt u €75,- euro administratiekosten. Hierover ontvangt u een aparte factuur. Dit dient u schriftelijk door te geven. U kunt ook een collega laten deelenemen aan de cursus of het webinar, dan blijft de factuur gewoon staan. U dient dit ook schriftelijk door te geven onder vermelding van het e-mailadres van de vervangende cursist (hij/zij dient een AvdR-account te hebben of aan te maken). Annuleert u tussen de 3 weken voor aanvang van de cursus of het webinar, dient u het volledige cursusbedrag te betalen. Er is dan geen restitutie meer mogelijk.

Let op: Voor studiereizen in het buitenland of bij leergangen gelden andere regelingen. Indien een deelnemer zich hiervoor ingeschreven heeft en de cursus is definitief gemaakt, is het volledige bedrag verschuldigd.